tirsdag den 12. april 2011

En forlænget weekend i Cape Coast !!

Fredag morgen var jeg hurtig på skolen inden vi alle 5 mødtes på kontoret kl. 9. herfra tog vi en taxa til community 1 og herfra videre i en trotro mod Accra. Da vi kom til Accra skulle vi finde en anden station hvor vi kunne tage en anden trotro videre, det blev noget af en klemt tur, 4 på bagsædet med vores store tasker, de er ikke så behjælpelige med at åbne bagagerummet. Men det var ikke det værste, der var masser af trafik gennem byen, og trafik betyder også politi, vi kunne godt mærke chaufføren blev noget nervøs, han begyndte at sidde og bide negle da politiet dukkede op. Han fik da en trotro til at køre mellem politimanden og vores taxa og på den måde dække for os. Da vi efter et par timer i en lidt større trotro kom til Cape Coast, stod vi foran Cape Coast Castle. Her mødte vi Simone og Michael (to vi var på platform med i Kenya), vi tjekkede da ind på Oasis Beachresort i deres dorm (sovesal). Derefter tog vi ud og se hvor Simone og Michael bor og så deres danseundervisning. Om aftenen tog vi ud og spise og hyggede på hotellet og tog derefter i byen, eller fest i gaden.

Lørdag stod vi op og tog ud og fik rigtig god morgenmad. Vi fem fra Tema tog på Cape Coast Castle på en guidet tur rundt, det var meget spændende og interessant og høre om alt den slavehandel der er foregået her i landet, og som Danmark også har været en stor del af. Om eftermiddagen var vi på stranden, badede i kæmpe bølger, virkelig sjovt, men der er så meget salt i vandet at det ikke er til at være i for lang tid af gangen. Lotte begravede mig i sandet, hvilket vækkede stor opsigt blandt de lokale, vi prøvede at forklare at sådan gjorde man altså bare i Danmark.

Søndag stod vi sent op, så morgenmaden blev til middagsmad i stedet. Da vi havde spist tog vi på markedet, der var vildt mange mennesker, og kunne man overskue det, kunne man sikkert også finde en masse gode og billige fund, men det var et stort virvar og biler der kørte midt i det hele også, så vi tog en kigger og det var det. Vi tog tilbage til alle souvenirs-butikkerne på Cape Coast Castle, for havde forelsket mig i en Afrikansk tromme, som jeg bare måtte eje. Om eftermiddagen da Mariann og jeg var ude for at hæve penge faldt vi også over alle boderne i vejkanten, og fik da også købt lidt andre souvenirs. Om aftenen spiste vi på resortet og gik forholdsvis tidlig i seng, da vi skulle tidlig op mandag.

Mandag stod vi op og var klar til afgang kl. 7.30. Vi gik ned og fandt en trotro som kunne køre os til Kakum Nationalpark, en regnskov. Her skulle vi på Canopy Walk, en hængebro eller 7 svævende 35 meter over jorden. Det var vildt fedt at opleve og se regnskoven under en, og se den vilde udsigt, vi så dog ingen vilde dyr, fordi vi var i det sikre område og alle turister derfor har skræmt dyrelivet væk. Da vi kørte tilbage mødte vi nogle englændere og nordmænd som skulle spise på Hans Cottage, vi vidste ikke helt hvad det var, men de sagde det var vildt fedt. Da vi kom derhen vidste det sig at være en krokodille park, så mens vi sad og spiste på en terrasse ud over vandet svømmede der krokodiller rundt under os, så det var virkelig vildt fedt. Derefter tog vi ud og hentede vores efterladte ting på Simones værelse og tog derefter hjem. Det var en længere tur, med masser af trafik gennem Accra, da jeg kom hjem ved 19-tiden var jeg vildt træt, men kunne godt fornemme jeg ikke ville få meget fred, Lotte var blevet en ekstra dag, så jeg havde lige familien selv og skulle fortælle om alt hvad vi havde lavet.

Men alt i alt en rigtig fed, hyggelig, turisted, dyr, vild weekend.