mandag den 4. april 2011

Syg paa ghanesisk.. Oev-ting

Saa skulle sygdom ogsaa lige ramme mig her i Afrika, og det er saa der hjemveen kalder en, og man bare gerne ville ligge i sin egen seng foran flimmerkassen (kan man saa ikke kalde det mere efter at have set fjernsyn i Afrika, for det kan kaldes flimmer). og bare se en daarlig film. Men saadan skulle det altsaa ikke vaere, kunne dog faa lov til at ligge i sengen under blaeseren. Men blev hele tiden forstyrret af far-Fred der kom med vandmelon (ikke det vaerste) men ogsaa af mor-Kate der lige skulle velsigne mig, og bede til Jesus om at han skulle goere mig rask (og nej det hjalp heller ikke), eller lige et besoeg fra Headmister fra skolen jeg arbejder paa, hun skulle da lige se om jeg var syg. Hjemme kunne man have ligget helt uforstyrret, og maaske lige faaet mutti til at hente et glas vand, turde jeg ikke engang bede om her, for saa ville jeg jo vaere paa nippet til at skulle doe. Mor-Kate er ganske fin og rigtig soed, man skal bare gerne vaere frisk hvis man skal kunne holde hende ud, hun var virkelig pylret, og saa bange for mit ve og vel at det var ved at drive mig til vanvid. Hun mente saa ogsaa det var fuldt ud min egen skyld jeg var blevet syg, for jeg kunne jo bare lade vaere med at tage til Accra, og derfor faa mad der ikke var lavet i hendes koekken, men helt aerligt, kan jo heller ikke blive hjemme hver weekend.. :D Det er virkelig ogsaa forfaerdelig at vaere syg paa "engelsk" og skulle forklare hvordan man foeler og har det..
Men det var saa dejligt lige at kunne have kontakt til dem der hjemme,der lige kunne berolige mig.
Da jeg var ved at vaere ovenpaa igen efter 2 dages sygdom, for man da lige serveret helbredelsesmiddagen, de mener hernede at suppe er godt naar man er syg, det er det nok ogsaa, men det vi serveret, var chilisuppe med kaal og stegt fisk, ved ikke hvor godt det er mod daarlig mave, og kunne da ogsaa maerke det lige var noget maven skulle arbejde lidt med, naar man faar saadan en omgang paa tom mave..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar